Födelsedag

Den 19 oktober, alltså nästa måndag, fyller min Jeppe 20 år. Då får ni inte glömma att säga grattis!

Problemet är ju då vad han ska få för något. Med min ekonomi kan det ju inte bli något dyrt och fint som jag egentligen hade velat, vad nu det skulle vara. Har verkligen noll fantasi när det gäller presenter till killar överhuvudtaget. Har problem vem det än är till när det gäller det manliga könet. En tjej är ju enkelt. Till en tjej kan man ju köpa vilket smycke som helst, örhängen, nåt smink, vad som. Killar är ju lite mer kräsna och saker till killar är så mycket dyrare och svårare att hitta tycker jag. 

Eftersom Jeppe delar den här bloggen med mig så kan jag ju inte skriva ut förslag här på vad jag skulle kunna köpa eller ordna åt honom när han fyller år. Det hade jag inte kunnat annars heller eftersom han då hade läst bloggen om jag själv bara hade haft den. Men om någon har något förslag så kan ni ju gärna ringa, skicka sms eller liknande. Det behöver ju inte vara något man köper eftersom jag som sagt inte har speciellt mycket pengar. Skulle lika gärna kunna vara något fint man fixar ihop till honom, överasskning av något slag. Jag tänker så det knakar. Alla idéer är hjärtligt välkomna! :) 

Över till något annat. Veckorna bara flyger iväg och man hinner inte ens tänka. Snart är det jul, månader känns som dagar tycker jag. Snart slutar skolan, snart är det student ochsnart är det sommar igen. Sommaren som var nyss (känns det som iaf!) var sista sommarlovet. Nästa sommar finns det inga fler lov. Då är det bara sommar helt enkelt. Känns både konstigt, förvirrande, kul och bra. Allt på samma gång.

Nu är det praktik snart. Ska bli skönt att få slippa sitta i skolan och ruttna hela dagarna och istället få göra något vettigt. Det känns vettigare i alla fall, som att man får ut lite mer utav det. Det är bra att ha gjort det, även om skolan är bra att ha avklarat också. Självklart är det så.

Så, vad händer då? Vad är planerna? 
Det undrar jag och det vet jag att många av er andra undrar också. Jag har en hel del planer på vad jag vill göra efter skolan, en hel del mål och en hel del drömmar. Just nu tar jag det som det kommer. En del kurser jag gärna vill ta, kvällskurser hit och dit, distanskurser. Kanske läsa upp en del ämnen från gymnasiet på något folkuniversitet några dagar i veckan. Kanske även det på distans. Det vet jag inte, det får jag helt enkelt ta då. När det nu blir. Det löser sig alltid, det vet jag. Jag kommer att lyckas. Jag vill verkligen och det är det ända som krävs.

Vi hörs senare! Ha en fortsatt bra dag. Har den inte varit bra hittils så hoppas jag att den blir bra senare. Det blir vad man gör det till!

Kom ihåg det gott folk! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0