Okejdå

Fortsätter väl med bloggen då, haha! :) Ska även försöka få Jeppe att komma ihåg att skriva ett par rader då och då.

Sitter och dricker världens goaste kaffe (Jeppe vet vilket jag menar!) och stickar lite på min breda, röda härliga halsduk. Jeppes snälla mamma har lärt mig att sticka och jag känner mig som en gammal gumma, men det gör inget. Haha. Det är rätt kul och avslappnande ändå och ser fram emot att ha den på mig. Snart stickat upp allt så måste köpa mer garn. Eftersom den är så jävla bred så tar det ju längre tid också. Suck. Men men det är värt det! ;)

Skitsamma, nog om stickande nu, haha. Snart är det jul och julstämningen börjar sakta men säkert tränga sig på. Mysigt med jul men stressigt och jobbigt också. Ser verkligen inte fram emot bussresan ner till Göteborg den 23:e. Värsta dagen man kan resa på tror jag, aldrig varit med om så mycket folk på tåg och bussar. Usch. Sen gör det ju inte saker bättre att jag behöver en extra väska med ENDAST julklappar också att konka på. Fyfan. Men det är bara att bita i det sura äpplet i guess. Förmodligen kommer jag att ha mindre grejer med mig hem. Håller tummarna för att jag inte får många julklappar och att dom jag får är extremt små och lätta.

För övrigt gillar jag jul. Tycker det är den mysigaste traditionen vi har. Älskar att köpa presenter till folk och överdriver gärna med saker jag egentligen inte har råd med. Gillar att göra folk glada, ge saker till folk. Speciellt små barn. Därav mina tre julklappar till lille Adam. Hoppas han blir glad. Det tror jag! :)

Jahaja, vet inte riktigt vad man ska skriva mer. Jag undra lite vad som händer på nyårsafton då det fortfarande inte är helt klart. Jag hoppas att man hamnar på något kul ställe och inte sitter och glor någonstans i någon lägenhet 4 personer eller något. Men det löser sig nog tror jag.

Jag önskar det blev vår redan i januari, eller åtminstone februari! Vill bara ha snö i december månad, julafton och det. Sen kan det räcka tycker jag. Våren är den bästa årstiden tycker jag. Alla blir så glada, det håller precis på att bli varmt, första blommorna kommer, vårkänslor till tusen och alla är dubbelt så kära i varann som dom varit under vintern!

Börjar fundera på lite vad man ska göra efter skolan också. Det måste man ju nästan börja planera nu (om inte tidigare!). Det lutar väl åt att försöka skaffa sig ett sommarjobb, skriva in sig på arbetsförmedlingen och gå några kurser genom dom eller vad man nu behöver göra för att få pengar varje månad. Varje krona kommer ju att vara guldvärd. Funderar även på att plugga utomlands i några månader till hösten sen. Men får väl se vad som händer. Ska kolla runt lite.

För er som inte vet så har Jesper tagit truckkörkort! :) Säg grattis till honom, ring, smsa, skriv på facebook, kommentera bloggen, gör vad ni vill! Det är bra gjort av honom tycker jag! Så nu har han två körtkort kan man väl säga? Jättebra att göra sånna grejer tycker jag. Ju mer kurser och utbildningar man går desto bättre ser CV:t ut och desto bättre mår man själv! PUSS PÅ HONOM! <3

Tjarå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0